• Bild och film i annonsen

    En bild kan va helt informativt! och vi vet att bra bilder kan garantiera försäljningar. Läs mer för att veta vilka bildformat och storlekar som kan användas i AdLandas annonsen.
    Bild
    Bildfilen skall vara av filtyp jpeg, gif, eller bmp. Optimal storlek är ca 2MB, och max 759 x 490 pixlar.
    Film
    Filmklipp kan laddas upp i de flesta vanliga format, DivX, Xvid, Avi, Mpg, Mpeg, VCD och SVCD.
    Tänk på att försöka hålla filmklippet under 20 sekunder och att filmfilen högst får vara 300MB.

  • Kan man lista fastigheter med AdLanda?

    Ja! Du kan använda den!

  • Jag hittar inte min annons, var är den?

    Här är några av de vanligaste orsakerna till att man inte kan hitta sin annons:
    Din annons ligger hos AdLanda för granskning
    Om du nyligen la in din annons, eller om din annons lades in sent på kvällen, och och du inte kan se den på sajten när du söker kan det bero på att annonsen inte hunnit granskas av våra granskare. Vänta några minuter och sök om ett tag igen.
    Din annons godkändes inte
    Om annonsen bryter mot AdLandas regler skickas den tillbaka till dig för ändring. Kontrollera så att du inte fått ett mejl från oss med ämnesraden “Ej godkänd:” och ändra annonsen.

  • Din sökning stämmer inte med din annons

    Kontrollera filtret i din sökning så att du inte har sökt i fel län, kategori, säljes istället för köpes etc.
    • Annonser som betalats sent på kvällen läggs ut nästa dag.
    • Din annons betalades för sent
    • Betalningen måste göras inom 48 timmar för att godkännas. Kontakta kundservice för vidare hjälp.

  • Du har pengar tillgodo men har inte verifierat annonsen

    När du la in annonsen så skickades ett mejl till dig med en länk som man måste klicka på för att bekräfta annonsinläggningen.

  • Hur ändrar jag min annons?

    Gå in på din annons och klicka på länken “Ta bort, ändra, förnya” under annonsens rubrik. Tänk på att du måste ange det lösenord du använde när du la in annonsen för att kunna ändra den. Om du har ett AdLandakonto anger du det lösenord du valde när du skapade kontot. Tänk på att det kan ta lite tid innan ändringen syns på sajten då alla ändringar granskas.

  • Om du har glömt ditt lösenord kan du läsa mer på vår hemsida

    Glömt lösenord

    Om du glömt lösenordet eller inte får det att fungera kan du skapa ett nytt genom att gå in på din annons och klicka på “Ta bort, ändra, förnya”, till höger om din annonstext.
    Där finns en länk som heter “Glömt lösenordet?”. Klickar du på den länken skickas ett mejl ut till dig som innehåller en ny länk.

    När du klickar på länken i mejlet så loggas du automatiskt in på din annons. Här kan du ändra din annons efter önskemål och byta lösenord. Tryck sedan på “Lägg in annonsen” längst ner på sidan. Du kommer att kunna se ändringen inom 30 minuter .
    Notera att vi alltså ej skickar ut ett nytt lösenord till dig utan en länk så du automatiskt loggas in till din annons utan lösenord.
    Om länken i lösenordsmejlet inte fungerar kan du testa att kopiera och klistra in länken i ett nytt fönster. Se till att du får med den kompletta länkadressen.

  • mer information för dig som har AdLandakonto

    Om du inte kommer ihåg lösenordet till ditt konto kan du trycka på länken “glömt lösenordet?” som finns bredvid fältet för att fylla i lösenord när du ska logga in på kontot. Klickar du på den länken skickas ett mejl ut till dig (mejladressen du anger) som innehåller en ny länk. När du klickar på den länken så kommer du till en sida för att välja ett nytt lösenord.

  • Ta emot svar via e-post och/eller telefon

    När du lägger upp din annons kan du välja att få svar från intressenter via e-post, telefon eller båda.

  • Svar på din annons

    Via e-post:
    Om du väljer det här alternativet kan folk kontakta dig via ett online-svarsformulär som vidarebefordras av vårt system till den e-postadress du anger när du lägger in annonsen. Din e-postadress visas inte i annonsen och på så vis kan vi hjälpa till att skydda dig från t.ex. spam.
    Per telefon:
    Ditt telefonnummer syns i annonsen, bakom knappen “Visa telefonnummer”.
    Om du önskar få svar per telefon, kryssa i “Telefon” rutan på formuläret och lämna ditt telefonnummer i fältet.

  • Varför godkändes inte min annons?

    För att säkerställa en hög kvalitet på AdLanda granskas alla annonser manuellt utifrån AdLandas regler.
    Om din annons inte godkändes så kan du enkelt rätta den genom att följa instruktionerna i mejlet du fick med rubriken “Ej godkänd”. I mejlet har våra granskare förklarat en eller flera orsaker till varför annonsen inte publicerats ännu och även vilka ändringar som måste göras för att annonsen ska kunna godkännas och publiceras.

  • Vanliga orsaker till varför annonsen inte godkänts

    • Annonsen innehåller flera produkter eller tjänster som inte passar i samma kategori och därför måste delas upp i fler annonser
    • Bilden innehåller något som inte är tillåtet enligt AdLandas regler
    • Rubrikbeskrivningen bryter mot AdLandas regler
    Våra granskare gör allt för att annonsen ska komma upp så snabbt som möjligt. Om din annons inte godkänd så har det oftast att göra med att den kräver ändringar, vilket i sin tur gör det enklare för köparen att hitta din annons och du får sålt din vara snabbare.
    Vi har samlat de flesta av våra regler på vår regelsida.

  • Byta e-postadress i AdLandakonto och i annons

    För att byta e-postadress i ditt AdLandakonto börjar du med att logga in på kontot.
    Tryck sedan på “Inställningar”.
    Bredvid din e-post trycker du på “Ändra”.
    Klicka sedan på “Översikt”.
    Till sist väljer du “Hantera e-postadresser”.
    Här börjar du med att lägga till adressen du vill byta till genom att skriva den i dom två fälten till vänster. Tryck sedan på “Lägg till e-postadressen”. Du kommer sedan få ett mejl till den adressen med en länk du behöver trycka på för att bekräfta bytet.
    När det är gjort behöver du vänta 72 timmar tills du kan göra den nya e-postadressen till en “Primär adress”. När du gjort den nya adressen till en primär adress kan du sedan välja att ta bort den gamla adressen. Nu är e-postadressen ändrad!
    Vill du byta e-postadress i en redan publicerad annons kan du kontakta våran support så hjälper dom dig med det.
    OBS!
    För att vi enklast ska kunna byta e-postadress i annonsen åt dig behöver du kontakta oss ifrån samma e-postadress som annonsen är knuten till för tillfället. Detta för att vi ska kunna vara säkra på att det är rätt person som begär att vi ändrar adressen.

  • Köparen är inte nöjd och kräver pengarna tillbaka

    Köper man av ett företag på distans så har man ångerrätt enligt distansköplagen. Det innebär att oavsett om varan inte fungerar som den ska eller om du inte är nöjd med den helt enkelt så har man rätt att skicka tillbaka den.
    Om man handlar av en privatperson finns det inte någon ångerrätt. Det som gäller då är istället det ni två, du och köparen, har kommit överens om innan köparen köpte varan. Om skicket eller funktionaliteten inte överensstämmer med det ni kom överens om ska du som säljare försöka åtgärda detta.
    Så det bästa i ett sådant läge är att kontakta köparen och resonera om saken. Det är mycket vanligt att man kan komma fram till en bra överenskommelse. Skulle det vara så att ni inte kommer överens är enda utvägen för köparen att gå till domstol med ärendet. Men det förutsätter dock att det ska röra sig om rätt mycket pengar för att det ska löna sig.

  • Hur lång tid tar det innan min ändring syns?

    När du har gjort en ändring och betalat för den så skickas din annons till våra granskare för manuell granskning. Det gör att det kan ta ett litet tag innan din annons syns på sajten. Ibland kan det dröja ända upp till 45 minuter innan en ändring syns.

  • Utökade kontroller i annonsgranskningen

    Nästan alla annonser som inkommer till oss granskas manuellt. I den granskningen gör vi utökade kontroller för att säkerställa en hög kvalitet på sajten. Dessa kontroller görs slumpmässigt eller anmälningsinitierade vilket också framkommer i våra regler.
    Har din annons blivit nekad för en utökad annonskontroll? Då skall du ha fått ett mejl med instruktioner hur du går vidare med din annonsering.
    Självklart behandlar vi alla uppgifter med integritet och de uppgifter som vi efterfrågar stannar hos oss.

  • Hur ändrar jag namnet i min annons?

    När du lägger in annons på AdLanda ber vi dig ange namn. Namnet är det som kommer synas i annonsen. Om du har lagt in en annons och av någon anledning vill ändra namnet i annonsen på en gång måste du välja “ändra annons”.
    Läs mer om hur du ändrar din annons.
    Om du har konto, och inte känner att det är så bråttom med namnändringen kan du logga in på ditt konto och ändra namnet i dina inställningar. Det namn som syns i ditt konto är det som är förvalt när du lägger in annons nästa gång.

  • Mejlet går inte fram till intressenten

    Får du felmeddelanden eller studsar mejlet tillbaka när du svarar någon som kontaktat dig via annonsformuläret?
    När en användare kontaktar en annonsör anger de sin mejladress i ett formulär, detta kan medföra att användaren anger en felaktig mejladress. Det går inte att skicka mejl till en icke-existerande mejladress, och därför studsar mejlen du skickar tillbaka.

AdLanda

Sveriges miljovänligaste reklambyrå
AdLanda Reklambyrå
Läs mer

Vision

· Hållbar Livsstil

· Sharing the PreLoved

· Resursbesparande för framtide
Läs mer

Mission

Vi välkomnar eventuella bidrag för att tjäna våra humanitära syften…..
Läs mer

Gratis Privat & Exclusiv Företag Erbjudande!

Välj Ditt Paket & Annonsera!

Det finns olika privata paketer: Gratis LyckAd , AdBrons, SilverAd & AdGuld.

Otrolig pris erbjudande till företagare båda månadsvis (DiamantAd) & årlig (KrönAd)!

  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo
  • logo